:)

:)

پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

خدا ترسناک نیست :)

پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳ ب.ظ

❣بچه که بودم ؛
آنقدر از خدا می ترسیدم ،
که بعد از هربار شیطنت ، کابوس می دیدم ...
می ترسیدم به آسمان نگاه کنم ...
من حتی ناراحت می شدم که می گفتند خدا همه جا هست !
با خودم می گفتم :
"یک نفر چطور می تواند تمام جاهای دنیا کشیک بدهد و تا کسی کارهایِ بدی کرد ، او را بردارد ببرد جهنم؟! "
من حتی وقتی می گفتند ؛ خداپشت و پناهت ، در دلم می گفتم کاش اینطور نباشد ...
می دانید؟!
چون خدایی که در ذهنم ساخته بودند ، مهربان نبود ،
فقط خدایِ آدمهایِ خوب بود و برای منی که کودک بودم و شیطنت هایم را هم گناه می دیدم ، خدایِ ترسناکی بود ...
اما من ، کودکم را از خدا نخواهم ترساند ...
به او می گویم "خدا بخشنده است" ...
اگر خطایی کرد می گویم ؛ خدا بخشیده اما من نمی بخشم ،
تا بداند خدا از پدر و مادرش هم مهربان تر است ...
من به کودکم خواهم گفت خدا ، خدایِ آدم های بد هم هست ، تا با کوچکترین گناهی ، از خوب بودنش نا امید نشود ...
می گویم خدا همه جا هست تا کمکش کند ، تا اگر در مشکلی گرفتار شد ، نجاتش دهد ...
من خشم و بی کفایتیِ خودم را گردنِ خدا نخواهم انداخت ...
من برایش از جهنم نخواهم گفت ...
اجازه می دهم بدونِ ترس از تنبیه و عقوبت ، خوب باشد ،
و می دانم که این خوب بودن ارزش دارد ...
من نمی گذارم خدایِ کودکم خدایِ ترسناکی باشد ...
کاش همه این را می فهمیدیم ...
باورکنید خدا مهربان تر از تصوراتِ ماست !
اگر هنوز باور نکرده اید ؛
لطفاً در مقابلِ کودکان سکوت کنید ...
خدا
ترسناک
نیست ! 

  • 00:00 :.

نظرات  (۷)

انشالله اینا رو به کودک تون بگین :")

پاسخ:
چشم :)

حتی اگه زیبایی های دنیاهم ببینیم به بخشنده بودن خدا پی میبریم

واقعا منم مخالفم از اینکه خدارا ترسناک به بچه ها تعریف کردن از بچگی شنیدیم اگه فلان کارو کنی خدا سنگت میکنه چقدر از خدا ترسوندنمون

 

درحالی که میتونستن خدارا قشنگترین بهمون نشون بدن

 

پاسخ:
افرین داری به راه راست هدایت میشی :)

چقدر قشنگ بود و پر از حس خوب

پاسخ:
ممنون :)

شاید کودکان باید یادبگیرند که خدا ترسناک نیست چون در این دیاری که پر از دیوار است جز همین خدایی که ترسناک تصوزش میکردن کسیو ندارن کع بهش پناه ببرن

پس باید کمکشون کنیم که تصور درستی داشته باشن

پاسخ:
ممنون از کامنت خوبتون :)

سلام

اول سلام (خیلی بده که بیانی ها اینقدر کم سلام میکنن)

خوبه،خیلی خوبه، گمونم تا چند وقت دیگه بتونی اخلاق و فلسفه تدریس کنی!

اما بعد از همه این حرفا جداً با حرفت موافقم؛راستی (پرواز همای) هم یه آهنگ در همین زمینه داره به اسم: (خدا را میشناسم) که در آینده میتونی این آهنگ رو برای بچه های خودت پخش کنی.

فعلا...

پاسخ:
سلام
من خودم استادم دایی
گوش دادم دایی
  • 𖨥تینکـ ـربلـ
  • 👌#

    پاسخ:
    خالیه
  • 𖨥تینکـ ـربلـ
  • پاسخ:
    اها دستت درد نکنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی