:)

:)

پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

تلنگر

جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۵۷ ب.ظ

 

در حادثه کربلا با سه‌ نمونه شخصیت روبرو می‌شویم.
اول: حسین (ع)
حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شود.
تا آخر می‌‌ایستد.
خودش و فرزندانش کشته می‌شوند.
هزینه انتخابش را می‌‌دهد
 و به چیزی که نمی‌خواهد تن‌ نمی‌‌دهد.
از آب می‌گذرد، از آبرو نه‌

دوم: یزید
 همه را تسلیم می‌خواهد.
مخالف را تحمل نمی‌‌کند.
سرِ حرفش می‌‌ایستد.
نوه‌ پیغمبر را سر می‌‌ٔبرد.
بی‌ آبرویی را به جان میخرد
 تا به چیزی که می‌‌خواهد برسد

سوم: عمرِ سعد
 به روایتِ تاریخ تا روز ٨ محرّم در تردید است.
هم خدا را می‌خواهد هم خرما،
 هم دنیا را می‌خواهد هم اخرت.
هم می‌خواهد حسین (ع)را راضی‌ کند هم یزید را.
هم اماراتِ ری را می‌خواهد،هم احترامِ مردم را.
نه‌ حاضر است از قدرت بگذرد،نه‌ از خوشنامی.
هم آب می‌خواهد هم آبرو.
دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی‌ است
 که به هیچکدام از چیزهایی که می‌خواهد نمی‌‌رسد.
نه سهمی از قدرت می‌‌برد نه‌ از خوشنامی


🔴 در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست!

من بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم...

  • 00:00 :.

نظرات  (۲۲)

قشنگ بود 

خسته نباشید 

پاسخ:
ممنون :)
سلامت باشی 

سلام.

آموزنده بود.

پاسخ:
سلام 
سپاس :)
  • نگاه کوهستان
  • خدا به دادمون برسه

    آره متاسفانه خیلی وقتا اینطوره....

    پاسخ:
    متاسفانه ....

    عالی بود اشتباه نکنم گفته دکتر علی شرعیتیه

    پاسخ:
    سپاس 
    نمی دونم

    واقعن هم ترس داره!

    متن پر مفهومی بود...:)

     

    پاسخ:
    سپاس :)

    👌👌👌

    پاسخ:
    مچکرم :)

    عالی و تامل برانگیز بود

    واقعا قشنگ بود ممنون

    پاسخ:
    ممنون :)

    سلام:)

    یک تفسیر زیبا و متفاوت!

    پاسخ:
    لطف دارید :)

    سلام

    سپاس

    پاسخ:
    سلام خواهش :)

    جالبه این متن را کانال تلگرامی خوندم و استوری کردم والان اینجا خوندم

    پاسخ:
    عه پ برای شما دسته سومه :)

    سلام

    الهی لحظه ما را به حال خودمان وامگذار

    پاسخ:
    سلام 
    اللهی امین :)

     بااینکه بارها خوندمش ولی بازم برام قابل تأمل بود ونیاز بود که باز بخونمش...

    ممنون:) 

    واقعا ترس هم داره...

    پاسخ:
    پ برای شما هم دسته دوم بود
  • فاطمه ❤عشق کره
  • زیبا بود👌👌👌

    پاسخ:
    مچکرم :)
  • مهدی طهماسبی دزکی
  • سلام خداقوت وبلاگ خوبی دارید

    خوشحال میشوم همراهمون باشید 

    یاعلی مدد 

    پاسخ:
    سلام 
    نظر لطفتونه :)

    دسته دوم!نه

    دسته دوم که خیلی سیاهه:(

    فک کنم اکثر ماها دسته سومیم!

     

    وواقعیتش متأسفانه فک کنم منم دسته سومم:(((

     

    واسه همین گفتم نیاز بود باز بخونمش وبهش فکر کنم

    هم خدا واهل بیت ومحبتشون تو دلمه ودوست دارم همونی باشم که میخوان ودرسته

    هم اونقدار کامل نیستم:(

    ولی خب تلاش میکنم برای کامل شدن...

    همین جای امیدواری داره:)

     

     

    پاسخ:
    اره متاسفاته جز دسته دومیم

    منم با نظز محیای عزیز(17:14 ) موافقم مشکل ما ادما اینه که همیشه برای منفعت خودمون کار میکنیم 

    عمر سعد هم همین طوری بود هیچ وقت طرف حق رو نمیگیریم  ما سعی میکنیم میانه باشیم وهمین میانه بودن نقض و عیب ما انسان هاست 

    پاسخ:
    اره دقیقا

    چقدر خوب بوددد :) 

    پاسخ:
    نظر لطفتونه :)

    خیلی قشنگ بود

    ممنون

    پاسخ:
    مچکرم :)

    یاد جریان "یه پاتو بردار" افتادم. پیداش کنم کامنتش میکنم واستون 

    پاسخ:
    ممنونم :)

    متشکرم 

     

    پاسخ:
    خواهش :)

    واقعا ما آدما عجیبیم.جالب بود !

    پاسخ:
    ممنونم :)
  • آقای ‌‌میم
  • این متن رو چند سال پیش خونده بودم و جزء متن هایی هست که تو ذهنم مونده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی