:)

:)

پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

داستانک :)

پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰۸:۰۰ ب.ظ

 

مرد ثروتمندی که زن و فرزند نداشت، به پایان زندگی اش رسیده بود.کاغذ و قلمی برداشت تا وصیت نامه ی خود را بنویسد. او نوشت:« تمام اموالم را برای خواهر می گذارم نه برای برادر زاده ام هرگز به خیاط هیچ برای فقیران.» 

اما اجل به او فرصت نداد تا نوشته اش را کامل و ان را نقطه گذاری کند. پس تکلیف آن همه ثروت چه می شد؟ 

برادرزاده ی او تصمیم گرفت وصیت نامه را این گونه تغییر دهد: « تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه! برای برادرزاده ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران.» 

خواهر او که موافق نبود، آن را این گونه نقطه گذاری کرد: « تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم.نه برای برادرزاده ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران.» 

خیاط مخصوصش هم یک کپی از وصیت نامه را پیدا کرد و ان را روش خودش نقطه گذاری کرد:« تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه! برای برادرزاده ام؟ هرگز!به خیاط. هیچ برای فقیران.» 

پس از شنیدن این ماجرا، فقیران شهر همگی جمع شدن تا آنها هم نظر خود را اعلام کنند: « تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه! برای برادرزاده ام؟ هرگز! به خیاط؟ هیچ! برای فقیران.»

نتیجه: به واقع زندگی نیز چنین است. خداوند نسخه ای از هستی و زندگی به ما می دهد که در آن هیچ نقطه و ویرگولی نیست و ما باید با عملکرد و روش خودمان آن را نقطه گذاری کنیم و بخوانیم. از زمان تولد تا مرگ، تمام نقطه گذاری ها دست ماست. به خاطر داشته باشیم که فارغ از هرگونه باور و تفکری به هستی و زندگی، از علامت تعجب تولد تا علامت سوال مرگ، همه چیز بستگی به روش نقطه گذاری ما دارد.

  • 00:00 :.

نظرات  (۹)

سلام

چه داستان زیبا و آموزنده‌ای

ان‌شاءالله همه بتونیم علائم درستی رو پای هر جمله و روزهای عمرمون بگذاریم و در آخر که پای برگه زندگیمون به دست خدا نقطه پایان گذاشته می‌شه، بهترین جمله‌بندی‌ها رو تو کوله‌بار سفرمون داشته باشیم.

پاسخ:
ان شاالله :)

سلام داستان بسیار زیبایی بود دستتون درد نکنه موفق باشید.

پاسخ:
خواهش :)

خیلی داستان قشنگی بود ممنون :)

پاسخ:
خواهش می کنم :)

خیلی جالب بود...

 

پاسخ:
ممنون از حضورت :)
👌از این داستانکا دوست:)
پاسخ:
خدارا شکر خوشت اومده :)

جالب بود:) 

پاسخ:
مچکرم :)
  • نگاه کوهستان
  • خودتون نوشتین؟ یا نتی بود؟

    جالب بود

    حتی اگه انتخابتونم باشه نه نوشته، بازم عالی بود ممنون

    پاسخ:
    نتی :)
    سپاس 
    مچکرم :)

    خیلی داستان جالب و نتیجه جالب تری بود :)

    پاسخ:
    ممنونم از همراهیتون :)
  • حصـــــــcafeh.blogـــــین ..
  • جالبناک بود :))

    پاسخ:
    سپاس :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی